onsdag den 4. juni 2014

Dugvåde morgenroser

Disse to skønheder var sprunget ud til morgen, duggen er nu snarere fra finregnen vi fik i går aftes, men der er nu noget helt specielt ved blomster med dråber.



Den øverste rose er Wild Rover, som er en rose efter Rhapsody in Blue. Når den er fuld udsprunget (billedet herunder) kan man godt se slægtskabet. Den rosa skønhed i midten er selveste Queen of Sweden.


Rosen herunder er købt som Moyesii, men sidste år havde den kun en blomst og den var pink! Jeg var noget spændt på blomstringen i år, og rosen er nu en smuk og lidt støvet mørk rosa. Den er meget smuk og må hjertens gerne beholde denne farve!


En af mine yndlingsroser; Common Moss er lige ved at springe ud, tænk at jeg slet ikke havde bemærket det før i dag.


Den dejlige og duftende rosenbuket jeg viste i går, er blevet udvidet med en Alan Titchmarsh, som skjulte sig under en naboplante, og en Felicia som hang noget tungt. Nu kan de nydes i stedet for at forgå i ubemærkethed!


Her titter Graham Thomas diskret frem mellem purløg og clematis Multi Blue:


Jeg ønsker jer en dejlig Grundlovsdag, og ikke mindst et godt blogtræf i Kolding!
Jeg håber at kunne deltage en dag, men kan ikke overskue turen endnu pga. ledbetændelse og deraf følgende træthed. 

10 kommentarer:

  1. Det er helt vidunderlige billeder af dine roser! En dejlig Grundlovsdag også til dig og rigtig god bedring.

    SvarSlet
  2. Godmorgen Alice,
    Aj nogle dejlige roser du har i haven. Du har rigtig mange som jeg ikke kender, så det er spændende at følge med.
    Jeg syntes nu også der er noget ekstra smukt over blade og blomster med dråber på :-)
    Jeg håber du snart får det bedre og god Grundlovsdag til dig :-)
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gro og Tak! :-)
      Ja, det er så spændende at kigge med på hinandens haver og roser, for ofte ser man nogen helt ukendte eller nogen man havde overvejet, men hvor det af forskellige grunde blev en anden rose man valgte.
      Tak skal du have!
      Kh Alice

      Slet
  3. Hvor er dine roser dog smukke.
    Jeg kommer heller ikke til Kolding. Jeg håber der kommer billeder derfra, som jeg så kan nyde i stedet.
    Rigtig god bedring.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind Tak! :-)
      Ja, det bliver spændende at se billeder derfra, når man ikke lige selv kunne deltage, det glæder jeg mig også til!
      Tak, og fortsat god dag!

      Slet
  4. Så smukke de er - hver og en - det er en skøn romantisk tid vi går i møde med pæoner og roser.....duften breder sig :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er sådan en skøn tid fuld af dejlige dufte og smukke blomster at beruse sig i! :-)

      Slet
  5. Hvis det kan trøste er jeg heller ikke klar til længere ture - også pga sygdom. Men så må vi jo leve højt på de mange billeder, der heldigvis bliver taget derfra. Jeg har allerede set flere derfra!
    Det er nogle skønne roser du viser!

    SvarSlet
  6. Hej Bente
    Det er jeg ked af at høre, det er noget trist noget det med sygdom! Ja, vi må være lidt med på sidelinien ved at se billederne, :-)
    Tak skal du have og rigtig god pinse!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...