søndag den 29. juni 2014

Rosens dag

Jeg havde planer om at tage til Aldershvile planteskole for at fejre Rosernes dag, med udstilling og bedømmelse af roser. Derudover havde de 30% på alle roser både Lørdag og Søndag.... sååå... jeg endte med at tage derned allerede Lørdag, hvor der jo nok var større udvalg.

2 skønne roser kom med hjem! Det er da utroligt som man kan finde plads til et par roser mere når det skal være! :-)
I bunden af haven, hvor jeg holder mig til det vilde look og det skovagtige, vil rosentræet James Galway passe rigtig godt. Den er sund og hurtigvoksende og har de mest velformede romantiske blomster. I det brede bed langs huset, byttede en høj spir-ærenpris plads med Young Lycidas, som har en helt vidunderlig farve.
Jeg elsker at plante og nusse dem, med drømmebilleder i hovedet om hvor vidunderligt syn det bliver en dag!

Således blev to halvdøde William Shakespeare roser flyttet til en ny solrig plads i efteråret, og jeg har da aldrig oplevet en så hurtig forvandling før! Nu er de ligefrem blevet drømmeroser! Se bare!:


Skønt når ens indsats bærer frugt!

Sidste år faldt jeg over en skøn blog, hvor jeg så de skønneste billeder af denne rose og det var tydeligt at rosen her kan lide masser af varme: http://rosomanes.blogspot.dk/2012/05/william-shakespeare-2000.html

Ønsker jer en dejlig ny uge!

8 kommentarer:

  1. Hej Alice Et par roser kan altid klemmes ind :-). Din Shakespeare ser fantastisk ud, de er gode til at fortælle, om de har det godt. Hav en pragtful mandag.

    SvarSlet
  2. Ja Shakespeare er ikke altid lige heldig, men godt det hjalp at flytte den.
    James Galway er så fin hos mig i år, det bliver en ret høj rose uden meget duft, men smuk er den, jeg er glad for min.
    Den anden kender jeg ikke, men mon ikke der kommer billeder af blomsterne inden længe.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Ja, man fristes altid når man er ude at se på roser. Jeg glæder mig også til at se billeder af Young Lycidas, den kender jeg ikke.

    I går så jeg for første gang en William Shakespeare og den stod virkeligt smukt, så jeg blev helt vild med den. Men den er måske ikke så nem en rose?

    SvarSlet
  4. Ja, det er virkelig drømmeroser! - dejligt at det hjalp at flytte planterne. Jeg forstår din store glæde ved at plante og skabe små oaser i din have. Kh

    SvarSlet
  5. Så vakker hage du har, husk på å nyte den også;-)
    Klem,

    SvarSlet
  6. Hej Alice
    Desværre glemte jeg rosens dag, jeg havde så travlt med alt muligt andet. Min plan var ellers, at købe en ny rose til min hvid/gule side af haven.
    Det er et ganske godt valg du har gjort med James G. Den er rigtig smuk!!! - for ikke, at tale om Shakespeer;-)
    K.Gro

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...